Obrada torte na dva sprata prekrivena fondanom

Malo kasnim sa ovim svojim postom iza recepta za fondan ali obaveze su obaveze, napravila sam dosta stvari pa i slikala, ali mi prosto fali vremena da sjednem i sve to otkucam. Ovaj put ću korak po korak objasniti kako sam svome mužiću napravila tortu za rodendan u obliku džamije. Možda se ne može smatrati pravom tortom na sprat jer možda kupola ne spada u zasebnu tortu kao sprat, ali je u suštini odlično za početnike. Za kompletnu džamiju + munaru sam uzela duplu mjeru ovog čokoladnog kolača, koji mi je nekako omiljen za ove temske torte jer je prilično čvrst, tako da se kasnije da lahko, rezati, oblikovati i može izdržati i koji sprat više, a još je ukusan. Za ovu tortu mi je trebalo dva dana i bilo je malo stresno, ja volim početi ranije i na miru praviti tortu posebno ovakve konstrukcije, ali sam se, sramota, kasno sjetila da mi je dragom rođendan. Poražavajuće ali tako je. Bolje uzeti tri dana i bez srkleta je završiti. Ovako ćemo, korak po korak:

  1. Prvo sam ispekla prvi dan kore, uzela sam duplu mjeru čokoladnog kolača i ispekla u dva kalupa, jedan je bio okrugla promjera 18cm i jedan kalup oblika pravougaonika dimenzija -  -, uglavnom su mi oba stala na jedan pleh :) Ovaj okrugli bi trebao biti malo napunjeniji da bi se mogla kansije oblikovati lijepa kupola. Ostavila sam ih da se malo ohlade, izvadila iz kalupa i ostavili da se potpuno ohlade, ja sam preko noći i rano ujutru onda nastavila. 
  2.  Ujutru sam skuhala kremu za ovu tortu, korišteći 1 puding od čokolade, skuhan sa 400 ml mlijeka, 4 kašike šećera prema uputama na kesici. U još vreo puding umijesiti pola putera i nekoliko rebara čokolade za kuhanje. Željela sam neki malo prefinjeniji ukus, ne prosto samo čokolada, tako da sam naribala korice jedne narandže i malo soka i bilo je pravo fino, jer narandža ide odlično uz čokoladu! To sam ostavila da omlakne da se lakše mogu kore premazati. 
  3. Od okruglo kolača sam malim nožem nježno oblikovala kupolicu i prerezala onda poprijeko na tri kore, premazala ih tanjim slojem kreme i sastavila te ostavila u frižider da se stegne. Prije premazivanja se može još malo oblikovati i dorezati, ali će se sve ugladiti premazivanjem, tako da bez brige ako nije sve savršeno glatko. Od drugog kolača sam isjekla jedan kvadrat za donji dio, tj.prostor džamije, prerezala isto tri puta, premazala kremom , sastavila i na hlađnje. Za munaru sam pomoću malog okruglog sjekača isjekla tri dijela prečnika oko 2cm, poredala ih jedan na drugi premazujući ih malo kremom između, onda sam lagano progurala dva štapića za ražnjice kako bi "toranj" ostao i  vrhove odsjekla knipeksom, s tim da sam ostavila oko pola cm da viri kako bih lakše pričvrstila krov. Nažalost pod pritiskom vremena sam zaboravila to slikati, nadam se da sam dobro objasnila, ako imate pitanje ostavite komentar. ;) I munara ode na hlađenje.
  4. Dok se kolač hladio (barem 1-2 sata) napraviti ganache za premazivanje. I u nju sam naribala maaalo korice radi arome. Za premazivanje je najbolje da ganache bude mlaka, ne pretopla ali se tako najlakše razmazuje. Uzeti kolače i špatulom ili nožem za mazanje lagano u tanjem sloju premazati sve kolače. Ovo prvo mazanje služi više tome da se spriječi mrvljenje kolača, tako kasnije ne bude "kvrgast". Kad je sve premazano vratiti na hlađenje opet 1 sat. Tako postupa još 2-3 puta dok kolač ne bude sav uglađen, posebno kod ovog četvrtastog kolača treba paziti da se uglovi lijepo uobliče nanošenje ganache, zato najbolje služi ona kartica za tijesto. Potom ostaviti sve da se lijepo ohladi i učvrsne.
  5. Fondan sam ovaj put kupila gotov, čisto da vidim kakav je u odnosu na moj domaći. Kupila sam u konzumu Dr.Oetkerov fondan (ovaj nije sa želatinom, zato sam ga i uzela) i nekako lakše radim sa ovim svojim domaćim, još je duplo skuplji. Ko želi pokušati sam napraviti fondan, evo recepta.
  6. Jedan dio sam ofarbala u tamnu plavu, htjela sam kao neku teget boju ali bi me to koštalo čini mi se čitave moje boje pa sam to ostavila malo svjetlijom. Dodala sam plavu i nekoliko kapi crne boje. Prvo sam razvaljala plavi fondan i nijme prekrila kupolu, nježno povlačeći rukama da bude glatka ali da ne puca. Fondan treba biti barem 3-5mm debeo, inače lahko puca, i uvijek dosta posipati šećerom i po njemu i po radnoj ploči da se ne bi zalijepio, jer onda treba valjati sve ispočetka i on postane sve tvrđi, suhlji i lahko puca. Ako vam se desi da je previše šećera pokupio i postao tvrd i prhak, pokušajte ga spasiti time što malo po rukama razmažete margarina i lagano ga premijesite. Odrezati rubove i zagladiti. Razvaljati bijeli fondan i oprezno njime prekriti četvrtasti kolač ovo je malo teže jer se mora sa svih strana izravnjati i ugladiti, ali samo nježno i polahko. Bolje je i odmjeriti kolač pa fondan isjeći malo veći nego torta, jer ako imate puno višeka fondana okolo on je težak i lakše puca. Rukama ili peglom za fondan sve ugladiti, rubove zagurati lagano pod tortu za ljepši izgled. Staviti na pladanja za tortu ili na čemu već želite servirati tortu. Za munaru sam izvaljala fondan, izmjerila dužinu munare i izrezala fondan. Ovo je sad ličilo na neku krpu na koju sam stavila munaru i zarolala dok nije bila prekrivena fondanom, višak odrezala i "šav" malo ugladila rukama. Od plavog fondana sam oblikovala krovčić i stavila na vrh.
  7. Da bi donji dio bio stabilniji i bolje nosio kupolu, uzela sam tri slamke za sok i zabola ih na mjesto gdje će doći kupola. Makazama ih skratiti tako da vire jedno pola cm i nježno postaviti kupolu na mjesto. U munaru sam sa strane stavila jedan štapić za ražnjiće, malo ga skratila i tako pričvrstila sa strane uz džamiju. I to je suština torte, poslije slijedi samo uljepšavanje i dekorisanje. Od fondana smo napravilli (da, tu su mi djeca mnogo pomogla!) male kuglice i poredali oko kupole, ukras a ujedno i prekrije prelaz između kupole i dna torte. Dole sam izrezala tanje trake i oblijepila oko torte. Mašti nema kraja.Trebala sam još par slika napraviti, haha, ali sam bila u škripcu s vremenom. Tako, ako ima pitanja - samo pitajte. :)









Primjedbe