Brioche au Chocolate

 Brioche su poznata slatka peciva iz francuske. Prvi put sam naišla na naziv čitajući "Žerminal" od Emila Zole (nekako sam i kao dijete u romanima obraćala pažnju na hranu koja se opisuje ;) ) i mislila šta li je to, jer tad nisam imala google da provjerim. Nedavno sam onda u biografiji Marie Antoinette opet naletila na te brioche i rekoh - eh vala ću sad istražiti i isprobati. I zaista su mekani, sočni i lijepi briochi, moja djeca su ih smazala sad pa sad. Odmah sam pravila novu porciju. Mogu se jesti sami ili svježe ispečeni sa malo kajmaka, džema, putera ili slatkog kajmaka za doručak. Predivni su. mogu ići bez punjenja, samo tijesto, ili dodajte kao ja čokoladu, ili mljevene oraha, bademe itd. Ili grožđice. Tijesto je najbolje da na hladnom mjestu (ali ne u frižideru) nadolazi preko noći, ali bude i jako fino ako nekoliko puta nadođe i ponnovo ga prekuhati. Na taj način se germa zaista "razradi" i tijesto bude prozračno i mekano! Klasično se prave kao neka vrsta malih vekni (ja sam pekla u kalupu za muffine) ili kao pletenica. Ko voli više kore mali hljebići su odlični, nama je više zakazala pletenica jer tu ima više mehke sredine :)

Recept za oko 12 malih hljebića i 1 manju pletenicu:

  • 500 gr brašna
  • 1 kesica germe
  • 100 gr šećera
  • 1 jaje
  • malo soli
  • 140 ml vrhnja (vrhnje za kuhanje, ako koristite vrhnje za šlag stavite samo 80gr šećera)
  • 140 ml mlakog mlijeka
  • 60 gr otopljenog putera
  • oko 100 gr sjeckane čokolade - ili nešto drugo, ili ništa (ako stavljate čokoladu obavezno ostavite  krupnije komadiće, u mlakom pecivu su kao bombice kremaste čokolade..mmhhh)
 Od svih sastojaka osim čokolade zamijesiti prilično ljepljivo tijesto. Ostaviti preko noći da nadiolazi ili ostaviti da nadođe 1 sat, premijesiti ga i opet ostaviti da nadođe 1 sat, ali u toku ovog miješanja dodati čokoladu. Poslije istresti na pobrašnjenu površinu i premijesiti i oblikovati po želji. Staviti u kalupe, ali ih napuniti do polovine samo. Ili isplesti pletenicu i staviti u dugački kalup ili pleh, sve dolazi u obzir. Ili izmislite nešto novo, budite kreativni :)

Sad ostaviti da nadođu, najmanje 1 sat ili duže, zbog velike količine jaja i putera, ali i vrhnja ovo tijesto malo duže treba da se fino digne, ali baš ti sastojci daju ovom tijestu sočnost i ukus.

Ispeći na 180 stepeni dok fino ne porumeni, izvaditi odmah iz kalupa i prekriti vlažnom krpom dok se ne ohlade, mada su najbolji dok su još mlaki. Prijatno :)

Primjedbe